Vi erbjuder service och drift av både stora och små säkerhetsanläggningar.
För att din säkerhetsanläggning ska fungera på bästa sätt så behöver den skötas om. Kontakta oss på Zenitas Kundcenter om du vill boka service, önskar komplettera din anläggning eller eller är i behov av teknisk support. För att vi ska kunna garantera en fullgod funktion rekommenderar vi att du tecknar serviceavtal för din anläggning.
Våra serviceavtal:
Med Zenita Cloud hjälper vi våra kunder med en säker redundant serverlösning i kontrollerade datahallar. Med drift och support i Sverige garanterar vi hög kvalitet, tillgänglighet och säkerhet.
Läs mer om vår molntjänst.
Vårt kundcenter erbjuder full support kontorstid och jour kväll och natt. Våra operatörer arbetar med alltifrån systemuppdateringar till analys och åtgärd av larm som löst ut via fjärruppkoppling. Om det inte går att lösa supportärenden fjärrstyrt, ser Zenitas kundcenter till att ett fysiskt besök planeras med kundens godkännande. Att förstå våra kunders verksamhet är nyckeln till att göra rätt analys av en incident för att kunna vidta rätt åtgärder.
Mindre anläggningar och organisationer som har begränsade IT- eller säkerhetsresurser kan använda Zenita Cloud, molnbaserade tjänster, för att få en enkel och kostnadseffektiv hantering. Brist på tid och på kunskap är två viktiga faktorer som kan leda till sårbarheter i säkerheten. Zenitas Cloud-baserade tjänster erbjuder mindre organisationer en möjlighet att reducera dessa risker.
Du bestämmer själv hur mycket och avancerat arbete du vill utföra i ditt system, alternativt låta Zenita utföra arbetet. Du administrerar larm, passersystem, loggar, kort mm, genom att logga in på molntjänsten via en säker VPN-anslutning och Multifaktorautentisering. Om kunden tillåter kan vi på Zenita göra mer avancerade förändringar i systemet, som nya behörighetsgrupper, loggar för närvarokontroll, förändring av tillkopplingsscheman för larm vid evenemang etc.